مارکسیستها و اندیشه ای حذف پول از اقتصاد

خرید بک لینک

قبلا در مورد در وبلاگ من مارکسیستها کلمه کلیدی خوانده بودم که آنها مخالف بودند، حتی در روسیه می خواستند پول را از جریان در وبلاگ من اقتصاد کلمه کلیدی ی حذف کنند. من فکر می کردم که چرا آنها می خواستند پول را از سیستم اقتصادی حذف کنند؟ این سوال در ذهنم ته نشین شده بود و هر از گاهی به ذهنم می آمد. اما اکنون علت را پیدا کردم. آنهم با استفاده از آرای جان لاک. مایکل ایچ لسانوف در کتاب فیلسوفان سیاسی قرن بیستم گزارش لاک از حق مالکیت را به مرحله پیش از تشکیل جامعه نسبت می دهد. اما به نظر من مارکسیست ها می خواستند حداقل حق مالکیت را در این مرحله بررسی نمایند. اینکه چرا مارکسیست ها می خواستند پول را از سیستم اقتصادی خارج کنند دلیل اش این است که انسانها نمی توانستند بیش ازنیازهای شان زمین را تصاحب کنند. چون در آنصورت محصولات آن مازاد بر احتیاجش می شد و می پوسید. اگر در بازار هم به مبادله می پرداخت صرفا می توانست کالا بدست بیاورد کالای که ممکن بود زود بپوسد. بنابراین هیچ کسی تلاش نمی کند زمین بیشتر تصاحب کند و زحمت بکشد و نتیجه اش بپوسد. اما وقتی که پول بوجود آمد همه تلاش کردند تا زمینهای بیشتر تصاحب کند و حاصلات شان را در بازارها به پول تبدیل کنند وذخیره کنند. همین که پول بوجود آمد تصاحب زمینهای بیشتر نیز شروع شد. پس از آن بهره کشی از دیگران و زحمات دیگران هم شروع شد. و نتیجه این شد که پول سبب شد هرکسی به اندازه نامحدود و بدون قید و شرط بتواند زمینهای بیشتر را تصاحب نماید.

میچید...

ما را در سایت میچید دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 74 تاريخ: شنبه 3 آذر 1397 ساعت: 1:24

صفحه بندی