نماز کاملترین مناجات با خدا

خرید بک لینک
اگر به دقت بنگریم، پی می بریم که نماز کاملترین مناجات با خدا است، حمد و ثنای خدا، ایمان به روز قیامت، ایمان به توحید، رکوع و سجده و استغفار، تسبیح ، ذکر همه این ها در نماز است.بنام خدا آغاز می شود″ بسم الله الرحمن الرحیم″ بعد با حمد و ثنای خدا می گوییم که تنها خدا خالق هستی است و تنها او پروردگار عالمیان است″ الحمد لله رب العالمین″ سپس می گوییم خداوند مهربان است، رحمن مهربانی خدا ست که شامل حال همه می شود، اما رحیم مهربانی ی است که شامل بنده گان خاص خدا می شود″الرحمن الرحیم″ خیلی جالب است که مهربانی خدا قبل از ″ ملک یوم الدین″ آمده است، یعنی که خدا خیلی مهربان است، و در ″ ملک یوم الدین″ ما را به یاد روزآخرت می اندازد، و اینکه به یاد داشتن روز آخرت چه اهمیتی دارد؟ خودتان میفهمید، از معصومین هم خیلی روایات وجود دارد که به یاد داشتن روز آخرت را تاکید کرده، چون سبب دوری از گناه می شود، سپس در ″ آیاک نعبد و ایاک نستعین″ همه چیز را خاص خدا می دانیم، تنها خدا را عبادت می کنیم، و تنها از او استعانت می طلبیم، یعنی ما از دنیا دوری می جوییم، هرچه هست، خدا است، و قادر مطلق اوست ، و اوست که می تواند کمک کند، بعد از خدا می خواهیم ما را هدایت کند، در راه مستقیم، راهی که به خود خدا منتهی میشود″ اهدنالصراط المستقیم صراط الذین انعمت علیهم″ و از گمراهی به خدا پنا می بریم″ غیر المغضوب علیهم و الضآلین″ بعد در سوره توحید″ هرگونه شرک را از خدا دور می دانیم″ قول هوالله احد...″ بعد ما خدارا می بینیم، عظمت خدا را می بینیم ، و در پیشگاه او سرتعظیم فرو می آوریم،″رکوع″ و در رکوع اول ذکر خدارا می گوییم″ سبحان رب ...″ پاک و منزه است خدا ، سپس عظمت خدا را بیان می کنیم و اورا می ستاییم″ سبحان رب العظیم و بحمده″، سپس در سجده می رویم، می بینیم که خدا خیلی بلند مرتبه است، و ما همان خاکیم که بودیم، پس سربه خاک می گذاریم و ذکر خدا را می گوییم، و اقرار می کنیم که ما در پیشگاه خدا و عظمت او خاکی بیش نیستیم″ سبحان رب الاعلی و بحمده″ بعد می نشینیم و از خداوند آمرزش می طلبیم و از بازگشت مان بسوی خدا می گوییم″ استغفرالله ربی و اتوب الیه″ از خداوند آمرزش خواستیم، بعد از سجده که ایستادیم می گوییم، به یاری و قدرت الهی است که من می ایستم و می نشینم، یعنی در برخاستن و نشستن ما هم نشانه هایی است از قدرت خدا و گرنه ما نمی توانستیم بایستیم و بنشینیم، در تسبیحات اربعه که رسیدیم بار دیگر ذکر خدا را می گوییم، اورا ستایش می کنیم، و به بار دیگر می گوییم، نیست خدای جز خدای یکتا″ سبحان الله والحمدلله ، لا اله الا لله″ یعنی عملا هما چیز در نماز است، تسبیح، استغفار، ایمان به روز جزا، دوری از شرک، ایمان به وحدانیت خدا، رکوع و سجود ، همه را می توان در نماز دید، بنابر این کاملترین مناجات باخدا نماز است. میچید...

ما را در سایت میچید دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 127 تاريخ: شنبه 10 مهر 1395 ساعت: 16:17

صفحه بندی